Cтихъ л(-)

Древле бысть стяжанiе единаго.
Небо стяжа единаго и чисто,
земля стяжа единаго и покойна,
дуси стяжаша единаго и чудесоточни,
юдоль стяжа единаго и избытокъ име,
тма сущихъ стяжаша единаго и раждающи,
князи, царiе стяжаша единаго и хождаще по правде бяху небесъ и земли.
Имъ доспе же, яко рекутъ:
небеси кроме чистоты въ страхъ разводитися,
земле кроме покоя въ страхъ проседатися,
дусемъ кроме чудесоточiя въ страхъ расточитися,
юдоли кроме избытка въ страхъ изсяцатися,
тме сущихъ кроме рожденiя въ страхъ истребитися,
княземъ, царiю кроме хожденiя по правде въ страхъ преткнутися.
Сего ради надлежитъ ценити презреная яко корнiе,
надлежитъ возвышати низшая яко основанiе,
истинно, сего ради князи, царiе ся нарицаютъ сирiи, убозiи, бесталанiи.
Посему презренiи ли яко корнiемъ; отнюдь,
но величествiя мнозiя кроме величествiй.
Темже убо да не восхощеши блисканiя аки яшмы, ниже очерственiя аки камене.


Комментарии:

Хождаще по правде бяху небесъ и земли – комментаторы исправляют: Сыи правители бяху небесъ и земли.

Кроме хожденiя по правде въ страхъ преткнутися – комментаторы исправляют: …Аще не ценятъ вышшiихъ да въ страхъ преткнутися.

Ся нарицаютъ сирiи, убозiи, бесталанiи – обычная риторическая фигура в эдиктах.

Величествiя мнозiя кроме величествiй – практически во всех русских переводах прошлого века (Конисси, Ян Хиншун, Лукьянов, Ткаченко) вместо величания поставлено телега – прям не знаю, что и подумать.

Да не восхощеши блисканiя аки яшмы, ниже очерственiя аки камене – в других списках: Да не восхощеши жалованая аки яшмы, ниже ожестеванiя (в другом списке упаданiя) аки камене.